shahrmaftool shahrmaftool .

shahrmaftool

افزودنی بتن چیست؟

 
بتن به تنهایی تحمل مقاومت در برابر بسیاری از عوامل خارجی را نداشته و ممکن است ساختار آن دچار از هم گسیختگی شود. از این رو موادی به نام افزودنی در ساختار آن بکار برده می‌شود تا از خراب شدن بتن جلوگیری شود. افزودنی بتن در واقع موادی هستند که به منظور جلوگیری از ترک خوردن، یخ‌زدگی و به طور کلی خراب شدن بتن جلوگیری می‌کنند. برخی از رایج ترین افزودنی‌ بتن شامل چسب بتن، الیاف بتن و ضد یخ بتن است. به منظور آشنایی با این افزودنی‌ها با ما همراه باشید.
چسب بتن چیست؟
یکی از افزودنی‌های بتن چسب بتن است. این محصول نوعی پلیمر امولسیون است. کاربرد اصلی این محصول چسباندن بتن روی یک بتن دیگر و یا روی سطح دیگر است. استفاده از چسب بتن سبب افزایش مقاومت خمشی و کششی و همچنین دوام بتن می‌شود. این محصول سبب افزایش گچ و آهک در بتن شده و عملکرد آن‌ها را مطلوب می‌کند. اما به طور کلی مهم‌ترین خاصیت این محصول افزایش خاصیت چسبندگی است. این محصول شیری رنگ بوده و به حالت مایع تولید می‌شود.
الیاف بتن چیست؟
یکی از افزودنی‌های بتن که کاربرد گسترده‌ای دارد، الیاف بتن است. از آن‌جایی که بتن به تنهایی مقاومت کمی دارد، از این رو در ساختار آن از افزودنی الیاف بتن استفاده می‌شود. این افزودنی به بتن اضافه شده و سبب محکم شدن تاروپود آن می‌شود. در نهایت بتن در برابر ضربه و شکنندگی مقاومت بسیار بالایی پیدا می‌کند. از طرفی استفاده از الیاف بتن سبب افزایش انعطاف‌پذیری نیز می‌گردد.
ضد یخ بتن چیست؟
افزودنی دیگر ضد یخ بتن است. ساختمان‌سازی و اجرای بتن در شرایط آب و هوایی سرد و در برف و باران بسیار دشوار است. ممکن است در طول ساخت سازه بتن دچار یخ‌زدگی شود و این مسئله سبب ناکارآمد بودن آن می‌شود. از این رو به منظور جلوگیری از این مشکل ضد یخ به بتن اضافه می‌شود. ضد یخ بتن سبب کاهش نسبت آب به سیمان می‌شود و در نتیجه از یخ زدن بتن جلوگیری می‌گردد.
به منظور خرید انواع محصولات مفتولی و افزودنی بتن با شماره 02154483 در تماس باشید و یا به وب سایت شهر مفتول مراجعه نمایید.
 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۶:۰۲ توسط:shahrmaftool موضوع: نظرات (0)